-->
Dunia pasti ditinggalkan pergi sedangkan akhirat sudah siap sedia menanti.
Oleh itu, jadilah kamu sebagai anak-anak akhirat dan janganlah menjadi anak-anak dunia.
Hari ini adalah hari beramal bukan hari dihisab, sedangkan esok adalah hari dihisab bukan hari beramal.
[Saidina Ali kwj-Kitab Sahih Bukhari]

15 Jun 2013

Home » » OVERSEA #3

OVERSEA #3

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.
Assalamualaikum. Hai ^^v
Alhamdulillah dengan izin Allah akhirnya saya dah pun buat keputusan nak masuk mana. Sebagai seorang yang kenit je dalam dunia blogger ni, awq n antum semua tak tahu pun apa terjadi sebelum ni kan. err. Senanya dah lama dah decide. Memandangkan tarikh daftar asasi and Matrik pun dah lama lepas kan. Saya tunggu surat mara/unikl sampai baru nak update. 


So saya akan buat persediaan kat Unikl MFI Julai ni. Daftar kampus 6 Julai '13 insyaAllah. Alhamdulillah saya rasa lebih bersemangat and yakin lepas dapat dorongan oleh abang-abang and kakak senior yang pergi sana jugak. *ecehh Masa tengah belek-belek gambar senior yang tengah belajar kat France tu, terjumpa gambar ni. 
Minggu orientasi MFI. -sumber.
Engineering memang mostly lelaki. So senior yang saya lagi ramai lelakilah . Tapi siapa kata perempuan tak boleh buat kan. Nampak tak bersemangatnya di situ. hihi. :131:
Senior samura yang saya jumpa pun ada dua orang je. Batch yang samalah. Bezanya, sorang amek degree kat MFI, sorang lagi dah kat France. Baru lebih kurang dua bulan kat sana. Tengok aktiviti dia kat France tu semuaa, wahhh cam best je . Tu baru dengar cerita, Nak tahu best macammana tunggu saya sampailah. eh eh tak confirm lagi. Kena buat sungguh2 kat MFI lah insyaAllah.
Yang paling penting bila menuntu ilmu ni, tujuan nombor satu kita adalah ALLAH. Barulah kita boleh buat sungguh-sungguh insyaAllah Allah tolong. Kalau niat kita hanya untuk bermegah, nak nama, nak disanjung satu kampung*satu kampung je pun berjaya kita kat dunia ni pun tak semestinya berjaya di mata Allah.
Senior-senior yang baik hati, dihormati, lagi disayangi*ecece pun semua dah pesan awal-awal ; kat MFI pastikan buat betul-betul. Letakkan Allah yang paling utama, jaga agama, jaga pelajaran, jaga hubungan dengan orang sekeliling ;insyaAllah no hallah :face44: buat sunguh-sungguh > lepas pointer > terbanggg. aehee cakap senanglah. usaha kena kuat. ^^
Fuhhfuh dupdapdupdap rasanya bila pertama kali nak belajar subjek yang agak menyimpang dengan subjek-subjek spm saya- yang amek sains tulen. ekeke . RABBI YASSIR WALA TU'ASSIR. Moga Allah mudahkan urusan saya dan kawan-kawan yang akan ke mfi gak ^^,
Kepada senior; abg Hariz Shah, abg Syahir Aizat, abg Abu Zar *abg Rock, kak Aqmar, & kak Emma yang sudi tolong kitorang yang agak terkontang-kanting berkaitan mara-jpa-mfi-france semua nih syukran jazakamullah :1:  jasamu dikenang. hihi Moga Allah beri kemudahan sepanjang hidup dan peroleh kecemerlangan dunia akhirat. Amiin.
OVERSEA #1
OVERSEA #2
doakan anakanda :) *masa kat smakj .

Thanks. Moga bermanfaat walau sikit. kbai ! !
.قد بارك الله فيكم. Moga bermanfaat walau sikit. kbai

4 ulasan :

Thanks. siapa yang komen memang hebat macam action kamen dan comel macam upinipin. May ALLAH bless you :)