-->
Dunia pasti ditinggalkan pergi sedangkan akhirat sudah siap sedia menanti.
Oleh itu, jadilah kamu sebagai anak-anak akhirat dan janganlah menjadi anak-anak dunia.
Hari ini adalah hari beramal bukan hari dihisab, sedangkan esok adalah hari dihisab bukan hari beramal.
[Saidina Ali kwj-Kitab Sahih Bukhari]

7 Mei 2013

Home » » 4 tahun lelaki ini hidup tanpa biji mata. Subhanallah !

4 tahun lelaki ini hidup tanpa biji mata. Subhanallah !

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
Assalamulaikum. hai ^^.

.


Kehilangan satu bola mata, tidak membuat Billy Owenputus asa dan meratapi nasib. Ia justeru tampil sebagai aktror Zombie, penceramah, serta pelawak. Lelaki 40 tahun itu kerap memasukkan jaritangannya melalui mulut dan keluar melalui lingkaran bolamata.


Owen kehilangan bola matanya pada bulan Februari 2009. Bapak satu kanak-kanak itu mengalami sinuskronik. Namun, apabila diperiksa ke hospital doktor menggatakan dirinya terkena kanser.

"Saya sering sakit kepala dan mengalami kesukaran bernafas di hidung bahagian sebelah kanan,"ceritanya, seperti yang dipetik Huffington Post.

Menurut doktor, Owen menderita karsinoma, suatu bentuk rangkaian kanser yang menjejaskan ronggahidung. Pesakit karsinoma hanya mempunyai kesempatan hidup 10 peratus.

"Sebahagian besar pesakit kanser ditahap awal akan sembuh lewat operasi. Tapi, kanser dalam tubuhsaya telah tersebar begitu luas di bahagian wajah, sehingga mereka harus membuang sebahagian wajahsaya," ujar bapa satu kanak-kanak itu.

Sembuh dari karsinoma meninggalkan jejak dalam kehidupan Owen dan keluarganya. Ia bagaikanseorang Zombie dengan satu buah mata kiri.

p/s : ya Allah bersyukurnya ada sepasang mata yang sihat AllahuAkbar !

NOTA KAKI.
Kalaupun kita tak diuji dengan ujian yang sebegini rupa, lain pula ujian yang Allah timpakan pada kita. Tak gitu ? tapi jangan risaulah sebab Allah dah pun berjanji Allah takkan timpakan ujian dengan sesuatu yang kita takkan mampu tanggung. So ? Walaupun kite rase terseksa sampai tahap nak terjun je dalam laut, jangan brader. rilekk haa tengok bawah ni. And ingat setiap kali ujian datang ^^



Ayat yang kat atas nilah inspiration saya, kalau awak saya tak tahulah harap membantu ^^ boleh jugak jenguk sini --> TEKAN.

oh before tu nak share dua lagu inspiration saya ni hehe best2 

1 SEGENGGAM TABAH

2 RILEK BRADER



Thanks. Moga bermanfaat walau sikit :) kbai ! !
.قد بارك الله فيكم. Moga bermanfaat walau sikit. kbai

1 ulasan :

Thanks. siapa yang komen memang hebat macam action kamen dan comel macam upinipin. May ALLAH bless you :)