-->
Dunia pasti ditinggalkan pergi sedangkan akhirat sudah siap sedia menanti.
Oleh itu, jadilah kamu sebagai anak-anak akhirat dan janganlah menjadi anak-anak dunia.
Hari ini adalah hari beramal bukan hari dihisab, sedangkan esok adalah hari dihisab bukan hari beramal.
[Saidina Ali kwj-Kitab Sahih Bukhari]

23 Ogos 2015

Home » » Dia kekasih Allah part#9

Dia kekasih Allah part#9

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

 Dia kekasih Allah ( PART 9 ) 

gambar hiasan.
Kini seminggu sudah Fatma meninggalkan Fathi dan cahaya mata mereka Ammar Farish dan Ammar Farhan . Hari ini Fathi mengemas rumahnya kerana nanti selepas dia mula masuk bekerja dia tidak lagi sempat melakukan semua ini . Nasib juga hari ini Farish dan Farhan tidak meragam mereka hanya tidur jadi dapatlah dia mengemas apa yang patut . Dia menyusun semua buku-buku kepunyaan arwah Fatma dan tiba-tiba terjatuh sekeping sampul surat putih atas sampul itu tertera

' Untuk Imamku ' . Fathi membuka sampul surat itu dan surat itu tulisan tangan Fatma , Fathi mula membaca 

" Cintaku adalah lautan yang airnya tidak akan kekeringan sekalipun kemarau melanda . Cintaku adalah waktu yang akan berdetik sepanjang zaman . Cintaku adalah udara yang akan kau sedut sekalipun di bawah sedar . Cintaku adalah mentari dikala siang dan bulan dikala malam , yang akan setia memerhatimu . Cintaku adalah cinta yang tidak akan dibiaskan oleh mana mana kekuatan kecuali Tuhan . Cintaku adalah kesetiaan yang abadi . Akan ku menantimu di pintu syurga "
ikhlas dari isterimu . 

' Ya Allah , aku sangat merindukan isteriku ' ujar Fathi dalam tangisan kerinduan . Malam sudah tiba Fathi harus tidur awal kerana esok dia akan mula bekerja . Anak-anaknya pula dihantar ditempat mengasuh kerana dia tidak mahu menyusahkan ibunya walaupun ibunya sendiri menawarkan diri untuk menjaga . Keesokkan paginya Fathi menghantar Ammar Farish dan Ammar Farhan di tempat mengasuh ' Nur Cahaya ' . Dia terserempak dengan Jannah . 

' Jannah , buat apa disini ? ' soal Fathi . 
' Saya tolong hantar anak jiran saya kebetulan tempat kerja saya hanya berdekatan sini sahaja ' jawab Jannah . ' Oh begitu ' balas Fathi dan berlalu pergi .




Telah setahun Fatma meninggalkan Fathi serta anak kembar mereka . Hidup Fathi juga tidak seperti dulu . Terkejar sana terkejar sini . Dengan kerja di pejabat yang menimbun dan juga dengan tugas sebagai seorang ayah dan ibu pada anaknya . Hantar mengasuh , kadang pada waktu malam dia perlu bersengkang mata melayan ragam anaknya yang mahukan ayat suci al quran dibaca oleh Fathi sehingga mereka tertidur .Hari ini hari minggu jadi dia menghabiskan masa dirumah ayah ibunya sahaja .

' Fathi , ibu tengok sekarang Fathi dah tak macam dulu ' ujar Hajah Zainab . 
' Kenapa ibu cakap macam tu ? soal Fathi . 
' Yala , hidup tak terurus , kadang lewat ambil anak kamu ditempat mengasuh sampaikan selalu sahaja Jannah mengambil anak kamu dan hantar di rumah ibu . ' balas ibunya . 
' Hmm , tak tahu la ibu nak buat macam mana lagi . ' kata Fathi .

' Kamu tak mahu carikan ibu untuk anak kamu tu ka ? ' soalan yang tidak diduga disoal oleh ibunya . 
' Fathi masih tak dapat lupakan Fatma ibu lagipun mahu ka wanita lain kahwin dengan Fathi yang dah ada anak ni ' Fathi membalas dengan riak mendung diwajahnya . 
' Insyaallah pasti ada ' kata kata ibu ibarat memberikan keyakinan pada Fathi untuk berkhawin lagi .

Fathi membiarkan sahaja perbualan ibunya tadi ibarat angin yang lalu sahaja . Pada hari hari yang berikutnya Fathi masih sibuk dengan tugasnya . Pulang kerja lambat kadang anaknya Jannah tolong ambilkan lagipun tempat kerja Jannah tidak sejauh mana . Fathi dalam perjalanan untuk mengambil anaknya di rumah ibunya . 

' Tengok Fathi asyik lewat balik kerja , anak macam dah diabaikan . Nasib ada si Jannah tu tolong ambilkan . Kenapa dengan kamu ni Fathi ' bebel ibunya . 
' Ibu , Fathi macam ni sebab Fathi nak sibukkan diri dari ingat Fatma . Tambahan wajah Farish dan Farhan hampir mengikut mirip Fatma . Fathi rindukan kasih sayang serorang isteri . 
' Fathi , senang macam ni lah apa kata ibu minangkan Jannah untuk kamu ' kata ibu . Terkejut Fathi dengan kata kata ibunya itu . 

' Fathi tak tahu nak cakap apa lagi . Bagi Fathi masa untuk mintak petunjuk dari Allah ' balas Fathi sambil matanya merenung jauh . Setiap hari Fathi mohon petunjuk dari Allah . Dia masih sayangkan Fatma dia rasa bersalah bila ibunya mahu dia berkhawin lagi . ' Mesti Fatma sedih kan bila dia tahu aku nak khawin lain ' monolog Fathi didalam hati . Dengan kekesalan yang menebal dihati kerana dia cuba mengantikan tempat Fatma untuk wanita lain cepat cepat Fathi istifar .
.قد بارك الله فيكم. Moga bermanfaat walau sikit. kbai

Comments
0 Comments

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Thanks. siapa yang komen memang hebat macam action kamen dan comel macam upinipin. May ALLAH bless you :)