-->
Dunia pasti ditinggalkan pergi sedangkan akhirat sudah siap sedia menanti.
Oleh itu, jadilah kamu sebagai anak-anak akhirat dan janganlah menjadi anak-anak dunia.
Hari ini adalah hari beramal bukan hari dihisab, sedangkan esok adalah hari dihisab bukan hari beramal.
[Saidina Ali kwj-Kitab Sahih Bukhari]

21 Ogos 2015

Home » » Dia Kekasih Allah part#7

Dia Kekasih Allah part#7

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Dia kekasih Allah ( PART 7 )



Selepas kemalangan yang menimpa mereka berdua . Mereka menjalani hidup seperti biasa dan kini genap setahun usia perkhawinan mereka . Sekali lagi Fatma mengandung tetapi kali ini Fatma disahkan mengandung anak kembar . Lantas Fathi dan Fatma melakukan sujud syukur kepada Allah . Sebelum tidur Fatma akan memohon maaf pada Fathi .

' Abang maafkan Fatma ya . Dan kalau suatu hari nanti andai Fatma meninggal masa melahirkan anak kita Fatma harap abang maafkan segala salah silap Fatma , halalkan makan minum Fatma dan jaga ank kita ni baik baik ya abang ' ujar Fatma kepada Fathi .

' Sayang ni apa cakap macam tu . Dah dah Fatma dah merepek apa ni malam macam ni . Jom tidur . ' balas Fathi untuk menutup kerisauan dihatinya . Kandungan Fatma kini berusia 5 bulan .
' Abang nanti jangan lupa belikan Fatma buku nama nama ya . Fatma nak pilih nama untuk anak kita'. pesan Fatma pada Fathi sebelum Fathi pergi kerja .
' Ok sayang dan jangan lupa pesan abang . Jangan buat kerja rumah berat berat ya . Jaga anak abang ni ' balas Fathi sambil mengusap perut Fatma yang semakin membesar .

Maklumlah anak kembar kan walaupun baru 5 bulan tapi nampak macam 7 bulan . Ketika Fatma berseorang dirumah Fatma menghabiskan masanya membaca al quran . Dia berazam untuk khatam al quran berulang kali semasa mengandung . Solat sunat juga dia tidak pernah ketinggalan . Tepat jam 6 petang Fathi pulang . Fatma menyambut dengan senyuman yang manis buat suaminya . Rutin hariannya dia akan menunggu dihadapan pintu untuk menyalami suaminya .
Fathi merasakan dirinya bertuah sangat kerana memiliki Fatma yang cukup lengkap dari setiap sudut.

' Hah sayang , ini buku yang sayang minta abang belikan tu ' kata Fathi sambil menghulur plastik yang berisi buku setebal 300 ratus muka surat itu .
' Terima kasih abang , malam nanti kita cari sama sama ya abang . Sekarang abang pergi bersihkan diri dan nanti kita solat maghrib isyak di masjid sama sama ya abang ' ujar Fatma .

Fathi mengangguk dan mengusap rambut Fatma dan berlalu naik ketingkat atas untuk membersihkan diri . Selepas pulang dari masjid Fatma memanaskan lauk yang dimasaknya . Selesai menjamu selera Fatma dan Fathi duduk di buayian ditempat letak kereta . Fatma melentokkan kepalanya diatas bahu Fathi sambil memegang buku nama . Mereka melihat satu persatu nama .


Azan zohor berkumandang . Fatma lekas bangun dari katil dan masuk kedalam tandas untuk mengambil wudhuk . Macam mana hari ini dia terlena . Sepatutnya 30 minit sebelum solat dia dah ready dia atas sejadah sambil membaca al quran tetapi hari ini lain pula jadinya . Fatma masuk kedalam tandas dan dia tiba tiba hilang pertimbangan lalu jatuh kelantai darah banyak yang mengalir. Fatma tidak terdaya lalu pengsan .

Hari itu Fathi rasa tidak sedap hati . Dia rasa macam ada sesuatu yang berlaku pada Fatma jadi dia pulang lebih awal dari biasa . Fathi memberi salam namun senyap sunyi . Berulang kali dia memanggil nama Fatma namun tiada sahutan . Fathi naik kebilik dan alangkah terkejutnya Fatma jatuh dalam bilik air disekelilingnya penuh dengan darah yang banyak . Ayah ibu Fathi dan bersama sahabat Fatma iaitu Jannah serta abangnya Qayyum . 

Jannah baru pulang dari Australia selepas melanjutkan pelajarannya disana . Dia singgah dirumah lama yang Fatma tinggal bersama arwah walid dan umminya tetapi jirannya bagi tahu yang Fatma dah kahwin . Jirannya tidak tahu alamat rumahnya hanya tahu alamat rumah bapa mertua Fatma . Bila sampai sahaja Haji Ismail dan Hajah Zainab bagi tahu Fatma masuk hospital dia pun bergegas mengikuti mereka ke hospital melihat Fatma . Doktor menerangkan pada semua yang Fatma kehilangan banyak darah jadi dia perlukan penderma darah jenis A . 

' Doktor saya darah A , saya boleh dermakan darah saya pada Fatma ' ujar Qayyum . Niatnya kali ini ikhlas ingin menebus silapnya selama ini . Selesai ujian doktor terhadap Qayyum memang betul darah Qayyum sesuai dengan Fatma . Setelah beberapa jam selepas Qayyum menjalankan pendermaan darahnya kepada Fatma . Fatma sedar . 

' Abang , Fatma kat mana ni ? soal Fatma pada Fathi . 
' Sayang kat hospital . Sayang Jannah datang ' balas Fathi . 
' Jannah lama tak jumpa . Rindunya ' kata Fatma walaupun masih dalam keadaan lemah . 
' Jannah pun rindu dekat Fatma . Maafkan Jannah sebab pergi luar negara tak bagi tahu . Bukan apa... belum sempat Jannah menghabiskan ayatnya Fatma mencelah . 
' Takpa Fatma dah lama lupakan semua itu dan tak berdendam pun dengan keluarga Jannah malah Fatma dah maafkan ' .
.قد بارك الله فيكم. Moga bermanfaat walau sikit. kbai

Comments
0 Comments

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Thanks. siapa yang komen memang hebat macam action kamen dan comel macam upinipin. May ALLAH bless you :)