-->
Dunia pasti ditinggalkan pergi sedangkan akhirat sudah siap sedia menanti.
Oleh itu, jadilah kamu sebagai anak-anak akhirat dan janganlah menjadi anak-anak dunia.
Hari ini adalah hari beramal bukan hari dihisab, sedangkan esok adalah hari dihisab bukan hari beramal.
[Saidina Ali kwj-Kitab Sahih Bukhari]

19 Ogos 2014

Home » » Kembali [Taqie NICE]

Kembali [Taqie NICE]

Bila saya nak cari some fresh Nasyeeds, saya akan cari dekat carta Ikim atau saya search je single-single dari mana-mana artis yang saya minat. Biasanya, UNIC dululaa. heh peminat tegar la katakan. Jangan jauh leka dengar nasyid je ssudahla.

So terjumpa nasyid ni dari Ikim yang sungguh telah menyebabkan saya addicted dengar satu hari entah berapa puluh ratus kali. Mungkin. Sungguh sssssayu dan menginsafkan. Dari melodi yang indah kepada lirik yang tersusun dan menyentuh hati. 
Part lirik favourite saya;

Terima lah daku
Tuhanku yang Penyayang
Kiranya ini sujud terakhir

Lagu ni mempunyai versi yang dibawa oleh Raqib Majid dalam single terbaru bro yang sedap suaranya ni subhanallah; iaitu Album Luahan rasa yang baru release Julai 2014 kalau tak silap saya. Boleh baca lagi maklumat lagu ni di blog nasyid favourite saya sini  > Single Kembali – Dari Taqie Nice Kepada Raqib Majid

Ayuh dengar dan hayati. Pastu pi download dekat link bawah tu jika berkenan :)


Raqib Majid

Raqib Majid's version :




Taqie dari kumpulan NICE

Taqie's version :


I like both versions, so I mixed and matched both following my taste. check this out !


btw, I've set this video to autopublish on 7th November 2020. Before that date, can't be watch. (i editted this post on 4/10/2020 since i accidentaly found this post on top1 google search while doing my reserach about this song again, lol)


Download Kembali mp3 sini


tbh, i like Taqie's version more he he
.قد بارك الله فيكم. Moga bermanfaat walau sikit. kbai

Comments
0 Comments

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Thanks. siapa yang komen memang hebat macam action kamen dan comel macam upinipin. May ALLAH bless you :)