-->
Dunia pasti ditinggalkan pergi sedangkan akhirat sudah siap sedia menanti.
Oleh itu, jadilah kamu sebagai anak-anak akhirat dan janganlah menjadi anak-anak dunia.
Hari ini adalah hari beramal bukan hari dihisab, sedangkan esok adalah hari dihisab bukan hari beramal.
[Saidina Ali kwj-Kitab Sahih Bukhari]

11 April 2014

Home » , , , » Muhammad The Last Prophet

Muhammad The Last Prophet

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM


Assalamualaikum.  


Pada tarikh hari lahir saya ni, saya dengan rasa suka dan bangga publish entry ni. Sama2 kita lahirkan rasa cinta dengan mendalami sirah baginda SAW. Tarikh birthday saya ni sama dengan tarikh maulid Nabi masa saya darjah 5 ^^ Hope berulang lagi. Movie ni telah dialih bahasa ke bahasa Melayu. Lama dah cerita ni. Kalau tak silap saya first time saya tengok film ni masa umur saya baru 9 tahun. Tapi movie ni tetap di hati saya. Sebab memang menarik dan bagus sangat ceritanya. Lepastu bile saya baca kisah para sahabat dalam novel sejarah Islam hasil nukilan Abdul Latip Talib dan Al-Ghazali, saya dapat bayangkan melalui kisah dari movie ni. ya Allah beremang dan melelah air mata. 



Dari movie ni, kita dapat lihatkisah dari awal Nabi menerima wahyu, semasa mekah dipenuhi berhala, ketika Nabi menyebarkan dakwah secara sulit dan terbuka, ketika umat Islam berhijrah ke habsyah dan ketika Nabi dan Abu Bakr berhijrah ke Madinah, Perang Badar, Perang Uhud, dan Perang Khandaq atau Perang Ahzab. Dan juga menampilkan tokoh-tokoh dan para sahabat semasa sebelum memeluk Islam dan selepas memeluk Islam seperti, Abu Talib, Abu Jahal, Abu Lahab, Umaiyah bin Khalaf, Amru Al-As, Hamzah bin Abdul Mutalib, Ali bin Abi Talib, Bilal bin Rabah, Suhail bin Amru, Khalid Al-Walid, Keluarga Yasir, dan lain-lain. Wajah Nabi, Hamzah, dan Ali tidak ditayangkan sebagai pernghormatan kepada sahabat tertinggi tersebut. ke ada yang lain lagi ek ? saya x berapa ingat. Allahua'alam. Selawatlah ke atas Nabi. Sollahu 'Alaihi Wasallam. AllhuAkbar.
Muhammad Utusan Terakhir FULL Movie

Jazakallah. Moga bermanfaat walau sikit. kbai ! !
.قد بارك الله فيكم. Moga bermanfaat walau sikit. kbai

1 ulasan :

Thanks. siapa yang komen memang hebat macam action kamen dan comel macam upinipin. May ALLAH bless you :)