-->
Dunia pasti ditinggalkan pergi sedangkan akhirat sudah siap sedia menanti.
Oleh itu, jadilah kamu sebagai anak-anak akhirat dan janganlah menjadi anak-anak dunia.
Hari ini adalah hari beramal bukan hari dihisab, sedangkan esok adalah hari dihisab bukan hari beramal.
[Saidina Ali kwj-Kitab Sahih Bukhari]

7 Januari 2013

Home » , , , » telekung jarang jgn pakai kawan ^^

telekung jarang jgn pakai kawan ^^

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
Assalamualaikum.


Kali ni ilham dari sahabat yang sangat saya sayang kerana Allah ^^ Amirah Mahirah.
perkongsian dari pendapat saya sendiri n dari sumber2 yg saya rasa yakin insyaAllah :)

klik utk tumbesaran.
pendapat sya  lbih baik pki telekong warna putih-lmbg suci bersih nk mghdp Allah ^^


but actually, akhawat yg saya sayangi krn Allah, mmg x de masalah dgn telekong warna warni sbb Nabi n Allah sekalipun x pernah larang :)) siapa pula saya nak melarang, pendapat saya berkenaannya saje memandangkn telekong putih lebih baik dipakai ^^


  pki telekong wane-wani, sorang xpe kawan, klu b'jemaah bimbang kurangkan fokus orang lain lain yg nak gak khusyuk kan? ^^

p/s : masa kat samura, memang ada kwn saya yg mengadu psl telekong mcm2 warna ni menganggu dia solat. yelah,bukan semua org sama cam kita kan ? :)

*jgn tiru aksi ini 
  putih lagi senang nak nmpk kotor-so krglah waswas + sng nk bersihkan :)

p/s : kalau baju orang pilih warna gelap sebab x nak cepat nmpk kotor, utk solat sebaliknya berlaku. Warna putih sangat tepat untuk kita pastikan telekong kita suci bersih sebelum takbiratul ihram ! ^^ 

  bile warna telekong semua putih, tanda kite semua sama di sisi Allah-mcm gi haji tu kan..

adapun saya nak kongsi sini dari ustaz Azhar Idrus :)

                                

ok, huh lega. n_n Alhamdulillah, tak salah ye :) 

tips : sblm beli telekung, pastikan btul2 sesuai utk solat yg sempurna ^^ heheh
but sangat okay kalau awq ada pendapat awq sendiri.siapalah saya mahu melarang ^^'

Wallahu'alam.
.قد بارك الله فيكم. Moga bermanfaat walau sikit. kbai

2 ulasan :

  1. menarik ! saya pun selalu nampak orang pakai telekong yg jarang sampai rambut panjang dye bergerak2..hehe

    BalasPadam

Thanks. siapa yang komen memang hebat macam action kamen dan comel macam upinipin. May ALLAH bless you :)