-->
Dunia pasti ditinggalkan pergi sedangkan akhirat sudah siap sedia menanti.
Oleh itu, jadilah kamu sebagai anak-anak akhirat dan janganlah menjadi anak-anak dunia.
Hari ini adalah hari beramal bukan hari dihisab, sedangkan esok adalah hari dihisab bukan hari beramal.
[Saidina Ali kwj-Kitab Sahih Bukhari]

9 Disember 2013

Home » , » Malaysia Berselawat

Malaysia Berselawat

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
Assalamualaikum. Ahlan !  
Alhamdulillah segala puji bagi Allah mengizinkan saya memanfaatkan sedikit masa cuti ini untuk menyertai beberapa program yang sangat bermanfaat bagi saya insyaAllah. Well cuti sebulan nak gak keluar ke program2 yang dah lama melambai-lambai diriku dari kejauhan.


Malaysia Berselawat 7 Dec 2013
Ini memang terbaik ! Alhamdulillah. Saya pun tak perasan kewujudan majlis ni pada tarikh tersebut and masa nak ajak seorang kawan smakj ke Big Bad Wolf bookfair, dia ajak saya ke majlis penuh barakah. syukuur tiada penghujung *sebakterharu*

Habib Umar bin Hafiz yang ditunggu-tunggu takdak pule  namun majlis tetap berjalan lancar dengan kehadiran anak kepada Habib Umar. ada juga Habib Najmudin, Habib Ali, dan lain-lain yang sungguh meletop ! bagi aku, merekalah yang patut dijadikan idola yang ditampal poster mereka di dinding-dinding menggantikan retisss. dan majlis inilah yang pantas diburu dan menjadi mimpi indah bagi anak-anak muda umat rasulullah SAW ini. mudah-mudahan.

bulu roma beremang, mata bergenang, dan bibir yang tak henti-henti melafazkan syukur, istighfar dan selawat ke atas Nabi junjungan yang sangat dirindui.
sollu 'ala Nabi !



Stadium Hoki Bukit Jalil :)
Dari lensa kamera low quality saya.



nampak tak mereka duduk atas padang hoki yang sangat bersih tu ?
bagi kami muslimat yang duduk atas kerusi instead of atas rumput, kami tak sedar bahawa sebenarnya rumput padang basah habis !
subhanallah..saat kami turun padang nak solat maghrib tu pun, tiada satu suara kecilpun yang saya dengar merungut atau merasa leceh dengan keadaan tersebut. seorang makcik yang solat di sebelah saya berkata sambil tersenyum denagn tenang;"tak apalah basah sikitkan, bukan selalu"

sungguh ! berada di sekeliling mereka yang jiwanya tenang, akhlaknya islam, juga membuatkan hati kita tenang dan terubat. syukuur.

Dari FanPage Al-Mawlid





lagi gambar2 semasa majlis >> INSPIRED MALAYSIA
Alhamdulillah. Sehingga dapat lagi hadir ke majlis penuh barakah dan cinta kepada Allah ini :')



Big Bad Wolf bookfair (bbw)





Saya bermalam di Unikl satu malam and gerak ke serdang 8/12. Apa lagi, MIECC The Mines laa kecintaan pada buku never ends walaupun memang tak pernah jejak The Mines pun. Jumpa pula kawan-kawan lama samura kt bbw :D Seriously ada buku Biografi Nabi Muhammad n lagi satu Mukjizat Para Nabi yang harga asalnya lebih kurang RM65 tapi dapat cuma RM18 kat bbw. tudiaa ramaila yang beli. And saya dapat set Doa ajaran Ilahi, Rasul dan Sahabat dengan cd yang asalnya RM43 dengan harga RM12 ! siapa yang tak mauu. heh. oh ya satu lagi buku 'A Small Fortune' yang tebal dan besaq. saya angkut satu. dan..ehmm. mudah-mudahan sempat saya menelaah dan mempelajari sesuatu daru buku tebal ini yang of course akan saya ketepikan dahulu. hiks. Yang penting harganya cuma RM8 kat bbw. *senyum bahagia* buku tersebut mengisahkan tentang watak utama Haris Anwar, British pakistani dengan kehidupan sebagai seorang Muslim. In English la of course and several others. Alhamdulillah.

BBW ni sampai 15/12 tau and bukak 24 jam. So sesiapa yang belum pergi silalah rajinkan diri ^^


oh yaa, next week by 11/12 - 15/12 ada Books Expo 1Malaysia kat PWTC. So jom ! Saya pun tak confirm dapat pergi. ^^v insyaAllah laa.


Book Expo Malaysia 2013 (11 Dec 2013 - 15 Dec 2013)


ada mana-mana pesta buku lagi tak ?
ah ! nak pi semualahh
.قد بارك الله فيكم. Moga bermanfaat walau sikit. kbai

5 ulasan :

  1. kalau tak dalam pantang rasanya nak join juga... mesti seronok...

    BalasPadam
  2. hehe ramai gak yang datang dari jauh. dari indonesia pun ada ^^ saya pun kira bertuahla johor tak jauh sgt . Alhamdulillah :)

    BalasPadam
  3. bestnya ^^, ase tenangnya je kan kalau hadirkan diri dgn mjlis2 mcm ni

    BalasPadam
  4. Untungnya berkesempatan utk join program mcm ni

    Jom Terjah : Siapa Sebenarnya Eridy?

    BalasPadam

Thanks. siapa yang komen memang hebat macam action kamen dan comel macam upinipin. May ALLAH bless you :)