-->
Dunia pasti ditinggalkan pergi sedangkan akhirat sudah siap sedia menanti.
Oleh itu, jadilah kamu sebagai anak-anak akhirat dan janganlah menjadi anak-anak dunia.
Hari ini adalah hari beramal bukan hari dihisab, sedangkan esok adalah hari dihisab bukan hari beramal.
[Saidina Ali kwj-Kitab Sahih Bukhari]

27 Februari 2013

Home » » Kehebatan kebaboom GAZA !

Kehebatan kebaboom GAZA !

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
Assalamualaikum.

Kawan2 seislam yg saya sayang kerana Allah, daripada kita asyik bergossip cerita yang kureng berfaedah, tengok tv cite kartun tu, better la kita ambik tahu kisah saudara kita yang tersangatlah istimewa dan dimuliakan Allah di Gaza. then sebarkanlah. Tiada kata yang lebih hebat untuk digambarkan melainkan lafaz Subhanallah AllahuAkbar !



KISAH PERANG GAZA MUHARAM 1434.


Keajaiban di peperangan Gaza

Al-Kisah yang telah diceritakan oleh al-fadhil Ustaz Abdullah Zaik Abdul Rahma, Pengerusi Ekskutif Aman Palestin juga merangkap Presiden Ikatan Muslimin Malaysia yg telah pergi ke Gaza pada 20-31 Januari yang lalu. (dah lama jugak senanye. xpe2 ilmu x de tarikh luput ^^) Berikut adalah beberapa kisah benar dan pengalaman beliau di Gaza:


Peristiwa 1
Seorang Ketua Mujahid Gaza berkata pada Ustaz Zaik bahawa, ketika satu pertempuran, komander mujahidin menyuruh pejuang tidak menembak kereta kebal Yahudi yang memasuki kawasan mereka. Dengan berbekalkan baki 6 RPG, tiba-tiba senjata ini menembak ke arah kereta kebal tersebut dan memusnahkan ia. Komander itu menjerit agar tidak menembak dan para pejuang berkata mereka tidak melakukannya. Mereka berkata tiba-tiba senjata mereka berfungsi dan menembak sasaran. Setelah habis adegan aneh itu, para pejuang mendapati baki 6 RPG itu masih tidak digunakan! Dan siapakah yang menembak tentera laknatullah itu?  takbir.Allahu Akhbar!


Peristiwa 2

Temuramah bersama tentera Yahudi laknatullah oleh TV Israel yang cedera mengatakan bahawa mereka melihat pejuang Gaza kesemuanya berpakaian putih sedangkan uniform pejuang Hamas bewarna  hijau  ! Habistu sapa yg berbaju putih tu? Allahu'alam.


Peristiwa 3
Peluru berpandu yang pertama di lancarkan oleh Israel ke Gaza mengenai sasarannya iaitu anggota tentera mereka sendiri! Ia berpatah balik? MasyaAllah, bertakbirlah.  !



Peristiwa 4
Pada permulaan perang, roket-roket Hamas yang hendak dilancarkan, tiba-tiba salah satu roket itu meluncur laju ke udara tanpa ada sesiapa yang mengaktifkan ia. Dan roket itu mengenai sasaran di Israel !


Peristiwa 5
Yang paling menakjubkan + marvellous !, seorang ulama Syria telah bermimpi bertemu dengan Rasulullah SAW dan kelihatan baginda sedang mengeluarkan pedang dari sarungnya. Ulama itu berkata, "Wahai Rasulullah, ke mana kamu mahu pergi?", lalu baginda menjawab, "Aku mahu berperang di Gaza !!!".
MasyaAllah, Rasulullah sendiri mahu berperang di Gaza , di manakah kita?

Itulah serba sedikit dari kisah takjub yang sempat diceritakan oleh al-fadhil Ustaz Abdullah Zaik setelah berada lebih seminggu di Gaza atas misi kemanusiaan. Ia kisah benar insyaAllah yang perlu umat Islam ketahui.


mati dalam iman. hebatnya mereka !


NOTA KAKI :

Doa adalah senjata orang Mukmin. Berkaitan dengan perjuangan saudara kita di GAZA, eloklah kita selalu doakan kesejahteraan mereka. so what are waiting for? (cewahh cam lagu pule :D) jom kita berdoa ! bagi sesiapa yang belum baca novel MAHAR CINTA CINDERELLA , saya sarankan untuk baca. Kisah dalam novel ni mencatatkn kisah perjuangan seorang doktor sukarelawan di palestin. sangat menarik dan berilmu dan dan dan best sangatt! thumbs up !. serious beremang bulu roma saya baca, you know.ehehe saya harap awq pun sama, nak nanges2 air mata hijau lagi bagus. insyaAllah^^




.قد بارك الله فيكم. Moga bermanfaat walau sikit. kbai

2 ulasan :

  1. subhanallah ! semuanya atas kekuasaan Allah !

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak ada satu pun yang dapat melawan kehendaknya.

      Padam

Thanks. siapa yang komen memang hebat macam action kamen dan comel macam upinipin. May ALLAH bless you :)