-->
Dunia pasti ditinggalkan pergi sedangkan akhirat sudah siap sedia menanti.
Oleh itu, jadilah kamu sebagai anak-anak akhirat dan janganlah menjadi anak-anak dunia.
Hari ini adalah hari beramal bukan hari dihisab, sedangkan esok adalah hari dihisab bukan hari beramal.
[Saidina Ali kwj-Kitab Sahih Bukhari]

21 Julai 2013

Home » , , , , » New environment, new experiences

New environment, new experiences

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
Assalamualaikum. Hait  


This year of Ramadan is reallyreallyreally great because kedudukan MFI yang betul-betul depan masjid buat rasa rasa comfort sangat dapat terawikh masjid everyday. Berbeza dengan keadaan kampung saya. kihkih Super bestnya Masjid As-Solihin, kat Bangi ni sangatlah active. Ada tadarus, tazkirah, iftar, moreh, usrah, gotong-royong bersihkan masjid & qiamullail + sahur on the last 10 nigts of Ramadan Kareem. Oh I thought that maybe one of the advantage here is because sini memang tempat 'hijau'. erkk paham ? kalau tak paham pun bagus. hihi walahh saya semangat kalau boleh nak join semua activity yang ada. But cannotlah sebab saya dah start dengan kelas-kelas & of course the gunung of homework. 


Kegembiraan saya untuk minggu ni as my most gracious Allah make ease my concern about mara, unikl documents and stuff. Dahpun selamat hantar jumaat lepas. Alhamdulillah3. Hari selasa and Rabu parents n my sis datang so jimat duit buka :P Then khamis lepas ada iftar jamai'e + masak bubur lambuk unikl kat dewan besar sampailah habis terawikh. Sodapnya ayam masak merahnya weeee dapt pulak lagi sebungkus buat sahur. Haa tudia nak khabaq sedapnya. Almaklum hari-hari makan sesimple mungkin & carik menu paling murah nak jimat punya pasai. *elaun Mara belum masuk ><* Korang pun tak heran sebab korang makan lagi enakenakkk kan. hahah. tak kesah meh. 


Hari jumaat iftar kat masjid and semalam hari sabtu semua student program Pre-France MFI buka kat UKM Puri Pujangga. Bayar rm20 wa cakap lu mahalnya. Itupun mfi and Masaf dah bayarkan rm40. kufkuf. Kalau bukan sebab wajib, better saya buka kat masjid je, pahala iktikaf dapat, jimat dapat, pahala sembahyang jemaah lagi and confirmlah kalau duduk masjid kita akan fokus buat ibadah kan. Haihh makan sedap tu tak dapat pahala pun. Eh tapi memang sedap Alhamdulillah. :) Balik pukul 9:30. sempat terawikh ? terawikh sendirik lat bilik ajelaaa sobsobsob.


Just wanna to saya program Edutalk yang Masaf anjurkan semalam memang boleh tunjuk cap jempol sebab memang membuka mata saya nak pilih course apa and laluan yang terbaik untuk study kat France semua ni . Well sebelum ni memang blurr seriesly -..- Yang lagi seronok fasi group saya untuk petang my own senior SAMURA from batch 25. wahwahh apelagi sampai dorm saya bawak kak Hanis naik. sembangsembang panjang. yeahh. Akak tu baru kawin tahun lepas with her husband which also the same batch with her-Pre France 6. *saya PF12* Kalau dah jodoh. 


Best what kawin masa study.Banyak kemudahannya lagilai study overseas macam akak tu kan yang masih study kat France. hahah but i'm not going to give you hint that i wanna 'kawin' masa study. insyaAllah not for me lah. I'm not ready yet lah tetambah takde siapa pandang saya punn. hahah dan saya merasakan bahawasanya itulah salah satu kelebihan atas kelemahan saya. As long as saya tak berkhayal macam puteri dan berangan nak kahwin. Allah is watching and pelihara saya as seorang muslimah kecik. Jaga hubungan dengan Allah dah cukup buat saya. Bukan saya tahu kalau saya mati dulu sebelum jodoh saya sampai. Rugi je buang masa carik jodoh bagai. huahh macam menyimpang pulak ni. kfine. dahdah k.

with kak Hanis, senior samura yang masih study
di France with husband.
And so lepas ni saya akan sangatsangat sibuk dengan homework, and saya baru je dapat peluang buat pahala lagi dengan menjadi ajk makanan untuk sambutan hari raya*sibuk masa ramadan je* + ajk iftar unikl untuk setiap isnin and Rabu. Hope tak terlupa je kewajipan dan tanggungjawab tu. insyaAllah saya cuba. Oh seriesly nak update blog dah tak menyempat-nyempat. huhuk oh my blog i miss you. Nanti saya publish jugak entry-entry autopublish insyaAllah.



Thanks. Moga bermanfaat walau sikit. kbai ! !
.قد بارك الله فيكم. Moga bermanfaat walau sikit. kbai

Comments
0 Comments

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Thanks. siapa yang komen memang hebat macam action kamen dan comel macam upinipin. May ALLAH bless you :)