-->
Dunia pasti ditinggalkan pergi sedangkan akhirat sudah siap sedia menanti.
Oleh itu, jadilah kamu sebagai anak-anak akhirat dan janganlah menjadi anak-anak dunia.
Hari ini adalah hari beramal bukan hari dihisab, sedangkan esok adalah hari dihisab bukan hari beramal.
[Saidina Ali kwj-Kitab Sahih Bukhari]

20 Disember 2012

Home » , » Awesome IKRAM

Awesome IKRAM


see?
bila bulan 12 tiba, keje saya tanam anggur jelah kat rumah. tapi kali ni memang betul2 tanam anggur + ternak lemak. Mana taknya, spm dah habis ^^' Alhamdulillah..tapi, ni yang beria2 nak cite ni..sebelum persekolahan habis, saya and geng2 BGN (bilik gerakan naqibah) dapat satu poster daripada PERSATUAN IKRAM MUAR. memang gila2 punya excited nak join  ! yelah drpd tenung tv je, lebih join aktiviti2 b'faedh kan2 ^^but, my point is what have i learnt along 3 days n 2 night i was there :) wakil samura memang tak ramai but i have salsabila. thanks sal :) n yg teruja sikit sbb jumpa kwn dri smakj, munirah husna. still cute like before n_n

schedule mmg menarik n islamic. One of them, ceramah by Dr. Adnan Omar, head of counseling and psychological services. opss, actually motivasi by topic : 'menuju puncak'. Yg mnariknya, motivasi yg biasa saya atau awak semua dgr, bila namanya menuju puncak, yg saya pikir of course la puncaknya tu 'cita2' kita, x gitu biasanya? but, this counselor who studied at non-muslim-major country, said --> the 'puncak' is syurga firdaus. sape yg x nak?
no one. kami turut buat perbincangan  membahaskan beberapa ayat popular dari surah Al-Mukminun(1-11) *kagum.

Dr. Adnan Omar                                
mane2 kem yg saya pernh pergi pun,yang paling best ape lagi, x-plorace laa ^^. penat kemain + hujan lebat + hujan x b'henti2 + sejuk + basah kuyup + BUSUK. HAHA(!) yg tak tahannya, masuk air gunung kat tempat tinggi yg sejuknya sampai ke tulang..( ni blom tercapai lagi hasrat nk bljr or melancong kt ngr bersalji !hahaha) agagagaga..bila dh panas, checkpoint lain, masuk air lagi, kene denda? masuk air lagi..memang involuntary action-- menggigillllla saya..huaaha. okay, we learnt to be patient and understand to each other. n also ! to respect our 'panglima' n group leader.

Xplore D'Legend @ SUPER MyKEM 2012





                

      

Itu semua memory yg mahal. ^^ BUT, yg lebih teruja, saya dapat pengalaman dan ilmu yang nilainya sgt tinggi. :) kawan2 yang baru. ukhuwah mestilah kukuh walau baru kenal. sebab diorg sgt sporting n best, kitorg macam dh kenal lama. Saya refresh balik apa yang saya belajar secara formal atau tak. Masa x-plorace, yang paling best n buat saya kagum, is this is the first camp i join yg gunakan hadis n ayt Quran sebagai checkpoint n clue ^^ see? mereka sangat hebat ! saya jugak jumpa seorg fasi (kak nirwana) yang merupakan ex-samurian ^^ sekolah saya *tumpang bangga dengan kejayaan dia :) we use Al-Quran as our guide along the journey in the scary legend forest of gunung ledang. (huh..) memang banyak kalilah kitorg naik turun gunung tu sbb sesat kann--' haha..penat weyy. penat? apa yang kitorang belajar lagi kat sana? *ada hikmahnya. ^^

kawan baru yg awesome !


my lovely sporting group of  'wardatul jannah'
Pengalaman hebat yang insyaAllah saya tak lupakan, bila saya mengimami solat jemaah ahli group saya dalam keadaan yang basah2 kuyup yg entah kat mana2. it's great. Alhamdulillah :)  from that, we learnt-- nak pastikan yang pakaian kita betul2 menutup aurat atau tidak? lihat n perhatikanlah kalau2 pakaian yg kita sedang pakai boleh dibawa sembahyang atau sebaliknya. ^^ check out this.


.قد بارك الله فيكم. Moga bermanfaat walau sikit. kbai

Comments
0 Comments

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Thanks. siapa yang komen memang hebat macam action kamen dan comel macam upinipin. May ALLAH bless you :)