-->
Dunia pasti ditinggalkan pergi sedangkan akhirat sudah siap sedia menanti.
Oleh itu, jadilah kamu sebagai anak-anak akhirat dan janganlah menjadi anak-anak dunia.
Hari ini adalah hari beramal bukan hari dihisab, sedangkan esok adalah hari dihisab bukan hari beramal.
[Saidina Ali kwj-Kitab Sahih Bukhari]

15 Jun 2010

Home » , » Monolog

Monolog

Ilmu??
nk buat ape??
kene baca buku??
aduhai..
untuk ape??
malasnye..
.....

Ya Tuhanku..
sukar benar memujuk diri ini supaya jadi ank 'rajin'..
liatnye diri ini mengikut jln lurus yg sedia ada..
aduhai..
hamba yg lemah ini sentiasa
memerlukan petunjuk darimu
wahai Tuhanku..

begitu sulit diri ini mematuhi perintahMu..
susah benar untukku mengejar impianku..
bibirku lancar mengukir kata2

'aku ingin berjaya'
'aku ingin mencapai keredhaan ilahi'
'aku nak jadi anak solehah'
'aku nk jadi rajin'
'aku nk jadi seorg yg berani'
'aku nk jadi seorg yg berguna kpd masyarakat'
'aku nk jadi seorg daie'

tetapi.
mampukah aku mencapai impianku itu..
layakkah aku mendapat keredhaanNya..?

ah..
aku terlalu lemah..
mampukah aku mendapat apa yg aku cari..
dptkah aku mengejar keredhaan dan rahmat di sisiNya..?

Tuhan..
kuatkan aku..
meniti ujian dalam mencari keredhaanMu..

Wahai Tuhan yang Maha Mengetahui..
aku hanya ingin perhatian darimu..
jika dengan ketabahanku ini aku mampu
mendekatkan diri dan merasa dekat denganMu..
kau lahirkanlah ketenangan dalam diriku..
berikanlah aku ketabahan..
untuk aku menyempurnakan tanggungjawabku terhadap
diriku,,
rakan2ku,,
guru2ku,,
ibu bapaku,,
dan saudara-maraku..

...





.قد بارك الله فيكم. Moga bermanfaat walau sikit. kbai

Comments
0 Comments

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Thanks. siapa yang komen memang hebat macam action kamen dan comel macam upinipin. May ALLAH bless you :)