-->
Dunia pasti ditinggalkan pergi sedangkan akhirat sudah siap sedia menanti.
Oleh itu, jadilah kamu sebagai anak-anak akhirat dan janganlah menjadi anak-anak dunia.
Hari ini adalah hari beramal bukan hari dihisab, sedangkan esok adalah hari dihisab bukan hari beramal.
[Saidina Ali kwj-Kitab Sahih Bukhari]

21 Julai 2015

Home » , » Jodoh

Jodoh

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM


Cikgu, "Baiklah masa Ibadat2 dah habis. take5 dan lepasni kita sambung subjek favourite awak, subjek munakahat.."

Murid, "yeayyyyy !"

meriah. kerana saya menjadi salah seorang dari pelajar tersebut, saya faham benar bahawa mereka 'yeayyy' itu adalah kegembiraan nak belajar subjek munakahat sedangkan subjek seperti faraid, ibadah2(mualmalat), bahasa arab, semua meja rata dan hanya kedengaran suara cikgu yang setia mengajar tanpa menghiraukan dengkuran nak-nak mughidnya. mashaAllah. Waktu itu adalah kelas darjah khas pada hari sabtu di sekolah saya yang mana guru2 darjah khas diimport dari sekolah lain memandangkan sekolah kami sekolah menengah manada guru sekolah rendah agama.
Kalau tak tahu apa darjah khas, bolehlah google dengan kata kunci darjah khas johor. tangan ni dah limit nak taip apa. maaf :p



seawal darjah enam sehingga kami naik ke tingkatan satu ketika itu, hampir semua pelajar suka benar bila nak start subjek munakahat (perkahwinan). sebaliknya, saya. saya tak suka benar ! benarbenar. mungkin hanya saya sorang yang letak dua penumbuk bawah dagu sambil terlentuk kepala ke kiri dan ke kanan *jangan tiru aksi ini* mashaAllah. geleng2. saya tidak berminat. saya lebih suka dan cenderung akan subjek sirah anbiya' dan para sahabat dan subjek-subjek-subjek lain seperti tafsir.

saya menghormati pendapat dan kecenderungan masing-masing dalam hal ini. Namun ingin saya tekankan, usahlah terlau bersungguh mencari cinta sebelum sampai masanya. Kita tersalah mentafsirkan cinta, malah ada yang takut menjadi andartu dan ketinggalan zaman kerana pengaruh untuk mencari couple kerana persekitaran yang begitu. aduhhh

benar sungguh, kita generasi sungguh rapuh. ramai umat islam, tapi apa jelah yang kita boleh buat untuk menggentarkan hati mereka yang kita 'boikot' itu ? atau hanya boikot di mulut dan bermusim pula ? uppsss. 
.قد بارك الله فيكم. Moga bermanfaat walau sikit. kbai

2 ulasan :

  1. mm. betul kan ? kenapa kita terlalu tertarik dgn benda ini ??-_-
    yang buat kita ke lembah neraka... hmmph..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ianya fitrah..tapi kita selalu salah faham dan tak memandu fitrah kita tu dengan agama huhu

      Padam

Thanks. siapa yang komen memang hebat macam action kamen dan comel macam upinipin. May ALLAH bless you :)