-->
Dunia pasti ditinggalkan pergi sedangkan akhirat sudah siap sedia menanti.
Oleh itu, jadilah kamu sebagai anak-anak akhirat dan janganlah menjadi anak-anak dunia.
Hari ini adalah hari beramal bukan hari dihisab, sedangkan esok adalah hari dihisab bukan hari beramal.
[Saidina Ali kwj-Kitab Sahih Bukhari]

22 Oktober 2014

Home » » Saya Mahu Sentuh Al-Quran !

Saya Mahu Sentuh Al-Quran !

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
Assalamualaikum. Bonjour  

Alhamdulillah100x. Syukur atas segala nikmat yang tidak dapat dikira ataupun terlintas bayangan di fikiran kita betapa banyaknya nikmat kurniaan Allah tersebut. Tarik nafassssss sambil dalam hati menyebut 'Allah', dan hembus sambil dalam hati menyambung 'huAkbar !' . Alhamdulillah. Sesampainya saya di rumah, siap kemaskemas rumah, so macam biasalah.. kita teruskan membaca blog-blog favourite selain buku, jyeahh ! 

So with high desire and spirit, marilah menjayakan kempen menarik lagi bagus meletup-letup ni. Kempen "Saya Mahu Sentuh Alquran" Anjuran Tarbiah Sentap!. Kita boleh join pertandingan yang dianjurkan oleh team #TarbiahSentap atau boleh juga menjayakan dengan tindakan individual. Bezanya, bahagian pertandingan akan diadili oleh team #TarbiahSentap tetapi kempen secara individu adalah tanggungjawab diri sendiri untuk mendekatkatkan diri dengan Al-Quran. Dengan kata lain, amanahkan diri sendiri. Yeahh that's the good way to get connected with Allah the Almighty.


Pertandingan yang dianjurkan termasuklah design poster bertemakan sayamahusentuhalquran yang insyaAllah dijanjikan dengan hadiah yang sangat memberangsangkan saya. ye lah. saya nak join la ni.

Juara = RM300
Naib Juara = RM200
Ketiga = RM100
Dapat saguhati pun boleh saja bahh.

Kempen individu pula ?  
  • Tilawah sekurang-kurangnya 10 ayat sehari.
  • Kempan upload gambar masing-masing di media sosial (FB, twitter, instagram) dengan Alquran, dan quote di dalam gambar tersebut PERASAAN bila bersama alquran.
  • Kemudian hashtag ; #sayamahusentuhAlquran #TarbiahSentap #Indahnyaislam
  • Viralkan hashtag tersebut di media sosial tak kira FB, twitter, instagram!!
  • Kempen “Al Akh Alwahid” (Seorang satu), sebagai insiatif untuk setiap orang, sekurang-kurangnya mengajak seorang kawannya yang lain untuk membaca Alquran.
  • Tukar profile picture dan cover photo anda dengan design yang kami sediakan, untuk lebih menghidupkannya program ini . 
Then kempen ipta/ipts, blablabla dan bla dan pokoknya adalah team #TarbiahSentap akan menjelajah ke universiti dan juga memerlukan sukarelawan untuk mengajar quran di tempat masing-masing, membuka group di telegram, street dakwah and the other fabolous activities. Ehemms. Kalau saya cerita banyak-banyak pun, nanti korang akan bukak blog ustaz adnin jugak kan. kankan. so dah la tu. Cuma nak kecoh sikit sebab suka sangat. kekeke. InsyaAllah jika ada masa terluang, saya nak join juga group di telegram ni. Kalau korang nak join pun, boleh isi form, 

LELAKI, isi di sini: http://goo.gl/forms/ng6yj0vRuu
PEREMPUAN, isi di sini: http://goo.gl/forms/NTqTbcR5Fd

Interesting. seriously wehh.

Untuk maklumat lanjut dan bersaing dengan saya, cewahh kan klik sini > TEKAN. Semoga semua mendapat manfaat dari kempen yang sungguh bagus ini insyaAllah.
.قد بارك الله فيكم. Moga bermanfaat walau sikit. kbai

1 ulasan :

  1. wah. bagusnya kempen ni. sangatt awesome! smoga berjaya :)

    BalasPadam

Thanks. siapa yang komen memang hebat macam action kamen dan comel macam upinipin. May ALLAH bless you :)