-->
Dunia pasti ditinggalkan pergi sedangkan akhirat sudah siap sedia menanti.
Oleh itu, jadilah kamu sebagai anak-anak akhirat dan janganlah menjadi anak-anak dunia.
Hari ini adalah hari beramal bukan hari dihisab, sedangkan esok adalah hari dihisab bukan hari beramal.
[Saidina Ali kwj-Kitab Sahih Bukhari]

24 April 2016

Home » » Malaysiaku

Malaysiaku

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM


Whenever i watch this video..

or
this
sumber : Malaysiaku - Aemirage Production Facebook

I..*kesat ayaq mata*
syukur ya rabb..
aku dilahirkan sebagai seorang muslim di negara ini.
aman.


11 tahun menuntut ilmu di sekolah dengan sempurna. Tiada..
Tiada siapa yang merobohkan sekolahku mahupun aku merasa terancam menuntut ilmu.

12 tahun melalui zaman kanak-kanak. Aman.
Aku bebas berlari, memanjat, berbasikal sana sini. tiada aku bimbang keseronokan itu bakal dirampas.

Aman, aku menganuti agama islam ini.
Ke manapun aku pergi, ada masjid atau surau atau sekurang-kurangnya musolla kecil untukku
angkat takbir, syukur, sujud menunaikan kewajipanku.

Di manapun aku berada dengan menutup aurat ini, aman.
Tiada siapa yang akan menarik tudung, mencaci, apatah lagi mengangkat senjata memberi ancaman kepadaku.
...

Malaysiaku yang kini kian dihimpit ujian dan dugaan dari Tuhan.
Semoga kau sihat kembali menjadi negara yang disayang Tuhan.
Yang rakyatnya bagaikan isi dan kuku,
Yang pemimpinnya amanah dan takutkan Tuhan,
Yang rakyat dan pemimpinnya cintakan Ilahi.
Hingga wujudnya simfoni yang Tuhan redhai.

Syukur ini..tiada pernah berpisah dari hati yang mencintai kemakmuran dan ketenangan
Syukur ini..ingin aku buktikan padaMu Tuhan negara ini !
kerana mencintai daulah ini, adalah amanah dariMu :)

Alhamdulillah..


Rabb yang Maha Pemurah yang telah mengajarkan Al-Qur’an
Dia telah menciptakan manusia
Mengajarnya pandai berbicara
matahari dan bulan beredar menurut perhitungan
Dan tumbuh-tumbuhan dan pohon-pohonan kedua-duanya tunduk kepada Nya
Dan Allah telah meninggikan langit dan Dia meletakkan neraca (keadilan)
Dan Allah telah meratakan bumi untuk makhluk(Nya)
Maka Nikmat Rabb kamu yang manakah yang akan kau dustakan lagi?
(QS.Ar-Rahman)

i like this.


well, sesekali patriotik. i'm malaysian what ?
.قد بارك الله فيكم. Moga bermanfaat walau sikit. kbai

1 ulasan :

Thanks. siapa yang komen memang hebat macam action kamen dan comel macam upinipin. May ALLAH bless you :)