-->
Dunia pasti ditinggalkan pergi sedangkan akhirat sudah siap sedia menanti.
Oleh itu, jadilah kamu sebagai anak-anak akhirat dan janganlah menjadi anak-anak dunia.
Hari ini adalah hari beramal bukan hari dihisab, sedangkan esok adalah hari dihisab bukan hari beramal.
[Saidina Ali kwj-Kitab Sahih Bukhari]

19 Mei 2015

Home » , , » TAMMAT

TAMMAT

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Assalamualaikum. Bonjour  

aduhh saya cerita pasal life saya lagi. *tepukdahi*. serious tak best. so kalau ada yang terklik entry ni boleh tekan 'X'. terima kasih. 
ok, for those who didn't click 'X'. i'm sorry but i can't help to share. heh. ini semua poyo.

izinkan saya mengada sesekali menggunakan bahasa melayu lama TAMMAT tajuk pun dah tamat jadi kisahnyapun kisah tamat lah ni.
Maaf berjuta jika kisah ringkas ini mungkin tidak menarik langsung di mata orang lain. *takada orang heran dan nak baca pun :p* mereka special kerana mereka adalah sebahagian daripada transformasi hidup saya, saya suka nak share dan mengabadikannya di blog ini. wow 'transformasi' kann. yelah hanya saya dan Allah lebih tahu. cukuplah sebagai memori agar lebih dekat saya dengan Allah, mendoakan dan menjadikan mereka contoh yang baik untuk saya. hm mudahmudahanlah.

Lebih kurang tujuh bulan saya dan rakan karib *yang paling cantik itu* bertungkus lumus bersama-sama menghabiskan pelajaran peringkat foundation di uniten yang asalnya kami dari foundation biasa tukar ke fast-track jpa. cukuplah satu proses penukaran ini yang boleh saya anggap sebagai satu nikmat dan miracle dalam hidup saya. subhanallah. terlalu banyak charge positive dan memori nan indah  yang meresap dalam diri saya. *gituuu ayat aku* saya belajar, dan baiki diri saya, dari mereka secara langsung atau tidak langsung.
alhamdulillah 

YaHijau's program at batu cave on thaipusm 10th March 2015
First day at Batu Caves, i've nose bleed. euwhh. can't help. that blood kluaq stop kluaq stop kluaq kluaq kluaq baru stop. eh sebut 'bl**d pun dah macam geli.*macammanalah aku pernah bercita-cita nak jadi dokotor puan satu masa dahulo* and masa semorang ada kot. that one guy, "weh ! ada orang berdarah kat sini ! panggil ambulans!" each eyes on me. sigh-seriously this mamat -.-''
but..how 'alhamdulillah' which i can't describe by words ! yahh tq for being caring. adibah buy me a packet of tissue n others ask n keep asking if i okay. tq bebb. jazakumullah.

Kalau ikutkan hati saya nak describe one by one mereka yang hebat2 ni. tapi kalau ikut hati, mati. heh.
Cukuplah saya describe bahawasanya saya tersangat gembira dan bersyukur. gembira dan bersyukur. gembira dan bersyukur. hm masih gembira dan bersyukur.

*galiinstagram*
A photo posted by Tengku abdul fattah (@tgfattah) on
Being a fasi for the first time for one day at SMK Seri Menanti, Muar. and it was such a good chance and great experience. the feeling is extraordinary. Alhamdulillah Allah mudhakan urusan ini.
But then i got lil stresses~~ bcoz i did'nt go back home (which is at muar tooooo) for quite a long time. and yeahh that time too. i was  just follow the trip go to muar and back to uniten. hmph. *sakitnyatuhdisini*
but still, alhamdulillah banyak hikmahnya :)

A photo posted by Adibah Hanum (@dibanum) on

iM4u reach out. And this time too we were forced to join a weird program. for me, it's weird. do nothing, jalan2, eat at mamak, watched some shows from those person who came from US and scream ???? the real purpose ? what ? aduhailah. i hate that. exceptlah kalau im4u ni nak jemput Dr.Zakir Naik ke, Ustzh Yasmin Mogahed ke, or maybe Nouman Ali khan ? heh.
Alhamdulillah we all balik awal tak tengok bunkface punya konsert. aduhailah ! takperlu sangat.


a friend's 'palace'. bbq+spaghetti and mandi ! those guys la mandi.


cool and feveret lecturer dunia akhirat. Cool+feveret=coolfever. haha. 
Allah balas kebaikan sir coolfever !


----cut story.
     dinner on 15th May 2015. receive sijil and take pics of course.

A photo posted by مجاهد عيزة (@akmalaizat95) on




and...alhamdulillah TAMMAT !
oh our story had been ended. semuorang balik hari jumaat 16th May, and saya balik on 17th May, saturday. The whole friday, i did #readmarathon sampai mataku bengkak penat. makaku bikin ini vedeooo. buruk dan noob. keep save for me only and been put here because i trust no one ! no one of my classmate will read this. ahaks,
guys, semoga berjaya ! terima kasih atas kebaikan, caring, ajar aku, those memories yang enak :))
Allah balas kebaikan korang dan keikhlasan korang. ameeen.


can't play ? try this.


can't play ? can't help. heh.

i trust that some of them will say that i'm obsessed, over or something like that ? but it shows how different everyone's thought and everyone's life. aku bersyukur sangat sebab life aku sebelum ni so many different. haha. only me and Allah understand maybe ? :) let it go. i don't really care.

Alhamdulillah. Alhamdulillah  stalker sangat aku ni *tutupmuka*
.قد بارك الله فيكم. Moga bermanfaat walau sikit. kbai

Comments
0 Comments

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Thanks. siapa yang komen memang hebat macam action kamen dan comel macam upinipin. May ALLAH bless you :)