-->
Dunia pasti ditinggalkan pergi sedangkan akhirat sudah siap sedia menanti.
Oleh itu, jadilah kamu sebagai anak-anak akhirat dan janganlah menjadi anak-anak dunia.
Hari ini adalah hari beramal bukan hari dihisab, sedangkan esok adalah hari dihisab bukan hari beramal.
[Saidina Ali kwj-Kitab Sahih Bukhari]

2 November 2014

Home » , » Muslimah on the go !

Muslimah on the go !

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Assalamualaikum. Bonjour  


Segala puji bagi Allah yang mengizinkan segala yang kita iginkan mahupun tidak berlaku. juga mengurniakan nikmat yang tidak dapat kita kira walau pangkat kita; dato' dr. ir. professor madya sekalipun. Allahuakbar !

Sesungguhnya nak survive dalam hidup ini terlalulah banyak cabarannya. Well, as we know rezeki ada di mana-mana di dunia ini tetapi rezeki bukan ada di setiap mana-mana bagi setiap manusia. eh terconfuse sekejap -.- maksud saya, rezeki ada di mana-mana tetapi bukanlah maksudnya kita boleh baringbaring sambil makan oreo then muncullah rezeki itu di mana-mana dalam rumah kita tu. Cuba korang bayangkan ada chicken chop + pizza tomyam + spagghetti mushroom + fresh oren + ABC dan apa-apa jelah kat belakang korang.pling !! pastu korang toleh belakang.

Ada ke apa yang korang bayangkan tu ? adaaa..betul. tapi masih dalam bayangan korang lah. hehe ! Jadi walau apapun yang saya merepek ini, tetapi point saya adalah mencari rezeki untuk survive. Memikirkan salah satu sunnah yang sangat dituntut, saya merasa terlonjak-lonjak dan tertolak-tolak untuk memulakannya. Dan dalam bidang perniagaan ini, antara semangat, hero, dan kebanggaan saya adalah; Abdul Rahman bin Auf RA dan Saidina Uthman bin 'Affan RA of course selepas Nabi Muhammad SAW yang terchentaaa. apabila teringatkan semangat mereka, kepintaran dan strategi mereka demi tidak menyusahkan orang lain dan demi berkorban kerana Islam, saya merasa terlalu bangga..... dan sebak *lapairmata*

jikalau ingin dibandingkan dengan diri saya, tujuan utama saya memulakan perniagaan ini hanyalah demi pelajaran saya. Sedangkan mereka berkorban hanya demi Islam. namun, bukankah mereka untuk kita contohi ? hero-hero bayangan kita dari zaman kanak-kanak like pakcik spider, abang kelawar, macha ultra, bro keluang, dan incik cicak, tetapi nabi dan para sahabat, mereka adalah hero sepanjang zaman. isk isk isk sollu 'alan Nabi !

walau apapun, selain dari berniaga, hope saya dapat juga membantu para muslimah seperti saya yang lumrahnya sukakan kecantikan dan inginkan kelainan untuk mencari pakaian yang sesuai dan murahmurah le jugak. kankan. sep sikit ! eh eh eh memang murah tau . teheehe. tidak salah untuk berpakaian cantik, asalkan menetapi syariah dan tidak tabarruj. ^^ insyaAllah. Allah trust in u muslimah .


akhir kata, selamat bermuamalah, mari patuh syariah ! :D

wahai geng-geng muslimah, marilah taat perintah Allah dari segi berpakaian ! Masa kita tidak panjang, entah bila kita akan dijemput pulang. beberapa entry berkenaan aurat wanita dan tabarruj.


boleh tengok katalog di;
btw, sekarang saya merasa bahagia dengan suasana uniten. as uniten is one of the engineering school, saya merasa suasana uniten cukup best ! Senior, kawan-kawan, tempat belajar, lecturer dan naqib naqibah, best2 lah . Yang seronok, sebab kat sini ada course tahfiz. macam best je. doakan saya ^^ Salam mahabbah ! alhamdulillahh :)
.قد بارك الله فيكم. Moga bermanfaat walau sikit. kbai

1 ulasan :

  1. Betul..bergayalah..berfesyenlah..go..go..go..do it..dengan syarat..tidak melampaui batas syarak..

    BalasPadam

Thanks. siapa yang komen memang hebat macam action kamen dan comel macam upinipin. May ALLAH bless you :)