-->
Dunia pasti ditinggalkan pergi sedangkan akhirat sudah siap sedia menanti.
Oleh itu, jadilah kamu sebagai anak-anak akhirat dan janganlah menjadi anak-anak dunia.
Hari ini adalah hari beramal bukan hari dihisab, sedangkan esok adalah hari dihisab bukan hari beramal.
[Saidina Ali kwj-Kitab Sahih Bukhari]

19 Jun 2013

Home » » Karya sulung Alhamdulillah :)

Karya sulung Alhamdulillah :)


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.

Assalamualaikum. Alhamdulillah. Hai 
Tajuk entry ni sungguh perasan memandangkan karya yang dimaksudkan taklah seberapa lawo seperti yang disangka. Jadiklah Alhamdulillah kan.Tepat jam 11:10 a.m hari ni saya dahpun berjaya pos 2 hadiah untuk bestfriend & kembar saya. Kedua-duanya adalah hadiah birthday untuk mereka :) KEMBAR saya yang lahir pada tahun yang sama dengan saya, bulan yang sama, dan hari yang sama. Kawan saya tau, bukan kembar dari perut yang sama ^^. Dia jelah satu-satunya yang saya jumpa sepanjang Allah bagi saya pinjam nafas ni. Haaahhhh. tarik nafas dalam-dalam. syukur 


Senanya bitrhday mereka dan saya bulan April. hihik nampak tak betapa dah nak bulan 7 baru nak pos ? Fortunately kedua-dua sahabat saya ni study kat tempat yang sama --Maahad Johor for STAM. Alhamdulillah. Mudah kerja saya ^^

Ini adalah hasil air tangan saya sendirik cubaan pertama untuk kembar saya FATINI AMANINA :) Saya belajar lukis-lukis guna 'dye' ni masa kelas pendidikan seni darjah 6. Lama masyaAllah. Baru nampak kegunaannya di situ. Kalau saya rajin berlatih & sentiasa update kerja tangan saya ni boleh buat berniaga kan. wahhwah . berangan lebih. ceh

Cumanya lepas saya siapkan dua baju ni saya dahpun buktikan yang saya memang tak cukup rajin untuk buat benda ni. hoho mana taknya dua baju bertangguh sampai sebulan. Alhamdulillah nak bagi orang. kalau buat untuk diri sendirik agaknya 6 bulan baru siap .  Macam tu ? angan-angan jelah nak berniagaa- pelanggan lari oii  .

Hadiah Birthday saya dari AKAK, n family ^^

 Hadiah SPM dari umi and keychain 'S' untuk saya dan 'H' untuk bestfriend saya yang saya bagi baju di bawah. Korang pun boleh tempah kraft yang macam saya punya ni atau lain-lain kat NAZLYIZAN KRAFT :)
boleh tengok pillow saya ni kat SINI.


Second baju untuk bestie till jannah NUR HASNIDAH :)

Memang agak serabut saya tengok baju-baju ni. Btw, boleh pakai & boleh basuh. Nampak tak kelebihan orang yang menaganggur di situ ? hihik. Kalau saya sibuk kerja takkannya saya sempat nak buat semua ni. khas untuk sahabat saya, saya buat sendiri tau. So kalau korang nak buat dengan design korang boleh beli fabric dye n baju suka koranglah. Memang puas hati walau tak berapa cun.  kufkuf. Alhamdulillah 

Untuk tidak memanjangkan cerita saya yang tak berapa best ni, saya nak ajak korang tengok jugak video bawah ni yang saya tengok untuk hari ni :)




p/s : Hadiah yang paling bermakna buat seorang sahabat adalah dengan mendoakannya tanpa pengetahuannya. Hadiah baju ke, emas ke, ulam ke, tetap tak dapat menandingi kehebatan hadiah DOA untuk persahabatn kekal hingga syurga. Sehingga kita semua berjumpa di SYURGA Al-Khaliq ! Amiin 

Thanks. Moga bermanfaat walau sikit. kbai  ! !
.قد بارك الله فيكم. Moga bermanfaat walau sikit. kbai

6 ulasan :

  1. Pndai buat. . Ada bakat seni... :-)

    BalasPadam
  2. creative...he h ehe...ingatkan tadi kembar dari perut... *_^

    BalasPadam
  3. @Maria Firdz masa sklh rendah bab2 seni mmg no 1. tapi skrg dah kurang..tak ke arh itu hihi

    BalasPadam
  4. @Farah Waheda Wahid heheh..kluarga saya bkn keturunan kembar ^^v

    BalasPadam
  5. cntik la shakirah ui..hehe.. pandai juga guna pewarna baju tu..hehe..nanti nak cari la dye tu.

    BalasPadam
  6. @Nana Liena oh Alhamdulillahh. hihi dye tu harga ok n senang je nk guna. boleh try conteng2 ^^

    BalasPadam

Thanks. siapa yang komen memang hebat macam action kamen dan comel macam upinipin. May ALLAH bless you :)